Sidor

21 februari 2010

Ikväll är det dags!


Dags för ET idag och för första gången är jag inte ett dugg orolig att telefonen skall ringa. Känner ett stort lugn idag, det enda som stör mig lite är vädret att det snöar och att vägarna kommer vara mindre bra i eftermiddag. Men får köra i tid så ska det nog gå bra.

Skall först på akupunktur klockan 15.00 för att öka förutsättningarna, sedan klockan 18.00 skall vi vara i Malmö för återföring. Spännande och se hur de små liven utvecklat sig. Nu när det ändå känns så bra kanske vi tom har tur att få något till frysen för första gången. Det hade iofs varit en riktig skräll, men man får ju sikta högt när man ändå är i positiv form!

Så här harmonisk jag varit hela detta försöket har aldrig inträffat tidigare. Hade en viss oro och deppighet innan vi körde igång med sprutorna, men sedan har det bara varit en fridefull tripp resten av vägen. Kan kanske ha något att göra med den kinesiska örtmedicinen jag fått av akupunktören som nu ätits i ca 5 veckor. Innehåller något som heter Usashugundhuhu-rot eller nåt. Nää, nu hittar jag på, får titta på innehållsförteckningen så jag inte far med osanning! ;-)
Ashwagandha-rot hette det och det skall tydligen ha en lugnande effekt. Iallafall, oavsett vad det beror på har det varit en betydligt behagligare resa och vi får hoppas det håller i sig drygt två veckor till!

Vet ni vad? Idag hade jag tänkt att bli gravid! :-)

7 kommentarer:

Sara sa...

Lycka till idag tjejen! Jag håller tummarna så dom blir blå.
Kör försiktigt!!

KRAM

Timea sa...

Så hårt jag håller tummarna!!!! Och vet du vad? Jag har en känsla att du ska bli gravid den här gången!
Kramar

MDB sa...

Lycka till! Håller också tummarna. Kram.

Joanna sa...

Låter härligt tjejen, helt rätta takter!!! =)

Kanske, kanske, vågar jag nån gång ge akupunkturen ett försök till...

Idag SKA du bli gravid!!!

KRAM

mamma-wannabe sa...

Kör på känslan :)
Hoppas allt går riktigt bra!!
Kram

Joanna sa...

Är så fruktansvärt nyfiken över hur det har gått! =) Ligger det nu två frön i magen?

Förhoppningsvis flera i frysen också!
Skickar massor med kramar men behåller tummarna här så att jag kan hålla dem hela tiden :)

KRAM

Miss S sa...

Vilken toppen inställning du har lagt dig till med! I like! Hoppas allt gick bra igår och att det dessutom blev några eskimåer!

Skicka en kommentar