Sidor

19 januari 2010

Fertile garden


Idag var jag på besök hos en akupunktör för första gången. Gått och varit smånervös hela dagen och funderat över hur det kommer kännas med nålarna och var de kommer placera dem. Helt i onödan visade det sig då besöket idag helt gick ut på att hon ville veta mer om mig och mina problem samt ställa en diagnos på hur hon skulle gå vidare. Hon använde sig också av tungdiagnostik vilket var en intressant upplevelse! Fick sitta och räcka ut tungan till henne och bara genom att hon tittade på den fick hon fram en del info till som jag inte nämnt någonting om innan. Skumt och spännande.

Fick iallafall stort förtroende för henne både som person och yrkesutövare så detta skall testas! Har fyra besök inbokade redan och kommer bli något till under dessa ca fem veckor tills det är dags för ett ev ET om allt går som det ska. Hon ansåg också att det skall bokas in ett besök precis timmarna innan ET för att få de absolut bästa förutsättningarna. Låter iallafall jättebra, får vi bara hoppas att det inte gör för ont...
Hon nämnde också att hon hade väl ca 100 barn på sitt samvete genom sitt yrke och det var väl ok tyckte hennes gubbe så länge hon inte tog med dem hem... :-) Humor är bra, gör allt enklare!

Fick också med mig en burk med kinesisk örtmedicin som nu skall tas två gånger om dagen i fem veckor som skall främja fertiliteten och lugna ner sinnet. Har det passande namnet "Fertile garden" från ett företag som heter Health Concerns. Någon som testat och har erfarenheter?

10 kommentarer:

Timea sa...

Det låter verkligen lovande.
Snälla, håll oss uppdaterade, hur det går med behandlingarna. Jag har funderat också länge på akupunktur, men har inte vågat påbörja. Inte för att jag är rädd för nålar utan var lite skeptisk om det verkligen fungerar. Det skulle vara bra att höra från någon som man "känner till" att behandlingen har sin positiva effekt.
Jag hoppas att den ska hjälpa förberedda din kropp för en lyckad ET.
Kram

Timea sa...

Tack så mycket Åsa för dina fina kommentarer på min blogg! :-)

Miss S sa...

Låter intressant med akupunkturen! Spännande att höra vad du tycker om det och om det ger resultat!
Nej, jag har inte varit på Örenäs slott annat än på julmarknad. Så jag vet inte alls hur det är att bo där, tyvärr... Är också lite inne på en avkopplande helg någonstans, eftersom det inte verkar bli någon charter.

pärla sa...

Låter intressant det där! Du måste berätta sedan hur akupunkturen kändes!
Lycka till-kram!

Joanna sa...

Det låter som att du var hos en väldigt seriös akupunktör =) De jag var hos var lite väl alternativa, och då är ju akupunktur redan så alternativt det kan bli känns det som. Hoppas örterna lugnar dig inför ditt första akupunkturbesök!

Stor kram!

Jenny sa...

Påminner mycket om den akupunktär jag gick hos. Fick också kinesiska örtmediciner att äta plus ett kinesiskt te som smakade skit, men jag drack det lydigt varje kväll. Hon kollade också min tunga och kände på min puls mm. Jag var också där på ET-dagen fast efter ET gjordes.

Många har blivit gravida efter behandling hos henne. Det funkade för mig. Hoppas verkligen att det gör det för dig också.

Kram!

Miss S sa...

Glömde ju säga; kan rekommendera Hotell Gässlingen i Skanör om ni ska iväg en helg. Underbart ställe med fantastiskt god mat! www.gasslingen.se.

Lila sa...

Oh, så bra att att du går på akupunktur, jag är helt övertygad om att det hjälpte.

Det hjälpte oss att producera dessa miljoner ägg i mig:). Sen blev vi gravida helt utan hjälp några månader efter....vilket jag tror att akupunkturen hjälpte till lite på traven, vi som inte skulle kunna bli gravida spontant (men det slutade iförsig med missfall, men undret skedde att vi kunde utan behandling:)).

Kram L

Åsa sa...

Jag ser framemot att testa detta, ni är ju en hel del med goda erfarenheter. Spännande! Och miss S, tack för tipset om Skanör. Verkar inte alls dumt!
Kramar

Anonym sa...

Harlänge funderat på akupunktur men inte vågat. Ni som vet nån som är bra i Malmö på just barnlöshet kan ni tipsa om namn?tack på förhand/Anna

Skicka en kommentar