Sidor

22 februari 2010

Gravid?


Jodå, igår blev jag gravid förhoppningsvis!

Men mitt lugna jag igår är idag lite förbytt mot en oroligt funderande variant. Borde iofs vara förberedd på detta eftersom denna "väntetiden" är i mitt tycke det värsta i hela behandlingen. Tankarna idag går mest åt hållet om där är något jag kan göra nu för att optimera chanserna att småttarna stannar kvar, men kommer ju alltid fram till samma slutsats. -Ge upp funderandet, tar det sig så gör det, inte mycket du kan styra över ändå.
Så är det ju faktiskt, ska jag bara försöka leva efter det också...

Åter till igår. Sambon som nog var mer nervös än jag tog en promenad, och undertiden var jag och Staffan på akupunktur vilket var väldigt givande och avkopplande som vanligt. Fick höra en underbart rolig historia om när min akupunktör slog ner en tant på Ikea när denna försökte sno hennes plånbok. Aldrig rätt att slåss men denna storyn var fantastisk kul!

Direkt efter akupunkturen körde vi till Malmö då vi inte var säkra på hur väglaget skulle vara. I Skåne hade de varit väldigt duktiga igår med plogning, saltning etc för E6 var snustorr och väldigt fin. Skönt iofs, men detta innebar att vi blev en timme tidiga. Vi gick en liten promenad inne på ett närbeläget köpcentrum och när klockan närmade sig 18.00 gick vi bort mot kliniken. Väl uppe blev vi tilldelade oss ett rum och efter ca 20 minuter kom doktor Leif in och redovisade resultatet, samt efter ytterligare 20 minuter var det dags för ET. Allt gick bra och sedan begav vi oss norrut igen med en stark önskan att inte behöva åka denna vägen igen...

Väl hemma blev det sängdags direkt för min del då jag var rätt så sliten. Nu är jag hemma från jobb någon dag för att vila kroppen, men i sanningens namn hade det nog varit skönare att jobba för psykets skull, alltså inte ha så mycket tid att fundera på. Men, men. Får väl sova några dygn istället och drömma mig bort.

Avslutningsvis resultatet på detta försök:

- 13 folliklar punkterades.
- 10 ägg togs ut.
- Ett dygn senare visade 6 st tecken på befruktning.
- Efter två dygn hade 7 st delat på sig.
- 2 st återfördes igår, ett "vanligt och ett som det gjorts AHA på.

Tyvärr var det blandad kvalité på de resterande fem så de blev kasserade. Så inget till frysen denna gången heller, tråkigt men sant. Men det hade varit en bonus som jag nämnt innan, det viktigaste klarade vi iallafall.

Jättetack för alla era tummar, nu behöver ni bara hålla dem två veckor till. :-)
Testdag den 8 mars! Ungefär 100 år dit...

11 kommentarer:

Joanna sa...

Åh, vad underbart att höra vännen!!!! Jag höll på att svimma av nervositet här på jobbet =)

Är så otroligt glad för er skull. Nu hålls det tummar runt om i landet för er och era två små frön ;)

Jag tror det gjorde susen att Staffan också fick lite akupunktur. Och din akupunkturdam verkar vara riktigt härlig =)

Bara 99 år kvar nu tror jag bestämt ;)
KRAM

mamma-wannabe sa...

Härligt!
Fortsätter hålla tummarna.

En liten fråga bara, hur många dagar har du mellan ET och TD? Det måste vara lite olika gissar jag eftersom jag gjorde ET förra veckan och har TD 7 mars... 18 dagar att vänta.

Ja, om man bortser från själva frågan så innebär det att du har gott sällskap nästan hela väntetiden ;)

KRAM

Jenny sa...

Tjoho!!
Nemas problemas, tummar fortsätter att hållas:o)

Kram!

Timea sa...

Vad kul att det gick bra!!!
Det är smart att stanna hemma några dagar, vila så mycket du kan. Det ska gå vägen nu :-)!
Kram

MDB sa...

Vad roligt att det gick bra! Ska hålla tummarna hela vägen till TD. Kram.

avlängtantilldig sa...

Hoppas hoppas hoppas för dig! skönt att det gick så bra, Kramar!

Anonym sa...

Har följt din blogg i några veckor. Jag känner inte dig men jag känner MED dig i allt du skriver. Håller krampaktigt tummarna för att ni ska lyckas denna gången.

/Catrin

Tea sa...

Hoppas, hoppas, hoppas! Kul med två stycken. Hoppas båda två bestämmer sig för att bosätta sig inne i din mage.

Åsa sa...

Ja, Joanna bara 99 år kvar och det brukar ju gå fort... NOT!!! ;-)

Mamma-Wannabe, tittade igenom lapparna även från mina tidigare försök och vår klinik kör tydligen 15 dagar mellan ET och TD. Du din stackare har 18, är ju ännu längre än 100 år!! ;-)

Hej och välkommen Catrin! Tack så jättemycket för dina tummar också, allt stöd jag får betyder så himla mycket!

Kram på er allihop

Lisa sa...

Tummarna halls fran Warszawa ocksa!!! Grattis till dubbelruvning!!

Stor kram fran Lisa

IVF-Karusell sa...

Hoppas hoppas hoppas nu att det går all the wääääääj! Herregud, den där väntan är ju ett rent helvete. 8 mars - snart snart där! Tiden går trots allt fort, även om det känns som man rör sig långsamt. Som att klafsa med gummmistövlar i snor ungefär. Kram!!

Skicka en kommentar