Sidor

20 februari 2010

Jag har fått tillökning!


Vill först bara börja med att skriva några ord om återigen hur tacksam jag är för att jag valde att börja blogga! Så mycket jag har fått tillbaka i denna värld och vilka underbara vänner jag har funnit! En oerhörd gemenskap och stöttning i både med- och motgång. Alla ni starka tjejer är så fantastiska och tillsammans skall vi någon gång nå vårt mål!

Igår var det ju som sagt ÄP för vår del och när vi kommit in på vårt rum fick jag ett större kuvert av receptionisten som sa - Ni har fått ett paket! Jag sken upp i ett stort leende och hade rätt så säkra aningar om vem avsändaren kunde vara. Blev givetvis inte mindre uppspelt för det, utan läste först det fina meddelandet utanpå kuvertet och öppnade paketet väldigt fort, nyfiken som man är! Inuti låg ett kuvert med ett kort där det stod ett par rara och nog väldigt sanna meningar.

Inte nog med detta utan där gömde också sig ett silvrigt paket som innehöll en ny kompis! När jag såg honom blev jag rörd till tårar för om man skall ge mig något i ett sådant här läge kunde man inte prickat mer rätt. En alldeles underbar liten teddybjörn som ni ser här bredvid. Han kommer hädenefter vara min maskot och kommer även få följa med på ET imorgon. Med honom vid min sida kan ingenting gå fel, är helt övertygad om detta! Har dock inte kommit på något bra namn ännu för det måste ju varje maskot ha! Så förslag mottages gärna! (För tillfället går han under arbetsnamnet Staffan, väldigt långsökt men har iallfall en liten, liten anknytning till Joanna som gav mig honom. Men som sagt väldigt långsökt...) ;-)

Anledningen till att detta var en sådan perfekt present till mig skall jag nu öppna mig om. Finns en risk att min hårda, tuffa image nu får sig en törn men det kan jag leva med! :-)
Jag anser mig väl inte vara en direkt samlare av någonting, men skall det nämnas något jag är väldigt svag för och har lite fler av är det just teddybjörnar. Har alltid varit något som fascinerat mig med dessa gosedjur och tycker att många är så fantastiskt fina. Skall också tilläggas att de även gett mig en massa tröst i barndomsåren så var väl där det skapades ett speciellt band.

Nedan ser ni en liten bild från en hylla i mitt hem så förstår ni kanske lite mer vad jag menar.


Efter att ha lagt in denna bild upptäckte jag nu att sambon försökt göra sig lite rolig på min barnsliga teddybjörnshyllas bekostnad medan jag laddat kameran. Om ni tittar noggrannt kanske ni finner ett fel? För varför står där en rosa flodhäst mitt bland alla nallar???? Kul kille...

Iallafall, jättestort tack Joanna! Du har betytt så oerhört mycket för mig i denna ivf-värld så jag kan inte finna tillräckligt med ord. Du är en av de starkaste jag träffat men samtidigt rymmer du så mycket medkänsla och empati! Tack för att du finns, du är fantastisk!

4 kommentarer:

Joanna sa...

=) Tack för dina varma ord vännen.

Men vad är sannolikheten egentligen att jag lyckas pricka rätt på något som skulle passa dig så perfekt? Det måste vara ett tecken ;)

Att det här kommer att gå riktigt bra. Det känner jag i magen :)

Vad mysigt att nallen fått ett namn också, men du, Staffan? Det är så långsökt att jag inte ens riktigt hänger med i din tankeverksamhet =)
Nu får du berätta hur du tänker!

KRAM

(Det där med flodhästen var förresten vansinnigt roligt, hahaha)

Joanna sa...

Åsa: Aaaah, så klart, att jag inte tänkte på det. Först trodde jag att det kanske hade något med stalledrängs-staffan och din stackars halmbock att göra, haha =)

Men oj, jag som är så dålig på att hitta på bra namn. Jag ska tänka lite, men egentligen tycker jag att Staffan är rätt så sött =)

KRAM

Anonym sa...

Lycka till imorgon! Håller tummarna!
Mycket intressant och rolig blogg du har !

Lycka till imorgon!

/Olga

Miss S sa...

Vilken härlig och perfekt överraskning! :-)

Skicka en kommentar