Sidor

20 februari 2010

Back in business


Nu är jag på benen igen och tillbaks från Vancouver, förlåt Malmö. Tack för all er peppning mot vårt guld, men som ni säkert har läst har där varit en hel del strul i dessa spel med arrangörsmissar och dylikt så medaljrapportering kommer först imorgon kväll! ;-)

Har haft några tuffa dagar nu innan ÄP därav min frånvaro här på bloggen. Har mått väldigt illa och befarade ett tag att jag åkt på vinterkräksjukan då en av mina kolleger lämnade jobb i måndags pga detta. Så var inte fallet skönt nog, men har inte lyckas behålla maten så hormonerna spelade väl sin roll då jag var maxad med dem from onsdagen då ägglossningssprutan togs. Så har varit väldigt matt i kroppen och fick tom lämna jobb i torsdags då jag helt enkelt inte orkade mer.

Men igår var det iallafall dags för ÄP och allt gick trots omständigheterna väldigt bra. Pga det vita som faller ner från skyn åkte vi till Malmö lite tidigare än vanligt så vi inte skulle bli sena. Väl på plats kom vi in till vårt rum rätt snabbt och där fick vi en riktigt underbar överraskning vilken jag kommer berätta mer om i ett senare inlägg. Iallafall denna överraskning gjorde mig på riktigt bra humör trots att jag var väldigt ur form.
Var lite orolig hur medicinerna skulle påverka min tunna kropp denna dag, men till min förvåning hände det inte alltför mycket efter stesoliden jag fick direkt. (Lugnande tablett) De satte även en venflon rätt så snart och sambon for iväg och tränade högerarmen.
Vid halv nio ungefär kom vi in till operationssalen och jag var oförskämt klar i huvudet. Pratade en hel del med sköterskan om diverse kring ÄP och sedan kom doktor Leif in. Här började dock nervositeten komma. Fanken, nu kör det igång och jag känner mig inte ett dugg drogad. Tänk om det kommer göra ont denna gången? Detta ordnades dock till rätt så snart då sköterskan sprutade in smärstillande i min venflon och ordningen var återställd. Snurrade till i kupan och inga känningar denna gången heller. Efteråt sussade jag väldigt gott inne på vårt rum tills jag blev väckt och det var dags för att fika. Lät inte alls intressant utan ville hellre sova vidare, men när jag väl fått i mig någon skorpa och något glas saft kändes det underbart. Mådde inte ens illa heller. Lycka!
Vid elva-tiden kom de in och redovisade resultat och vi kom även överrens om att på söndag sätts två ägg in, det ena kommer vara "vanligt" och det andra kör vi AHA på, dvs tunnar ut skalet. Efter att ha dividerat med mig själv några dagar kom jag fram till att detta var det som kändes bäst. Utesluter alltså inte något av alternativen. Hela dagen igår gick sedan åt till att sova, så idag är jag rätt så utvilad... ;-)
Imorgon kväll klockan 18.00 är det dags för återföring, så håll kvar era ständigt hållande tummar ett tag till så är jag mycket tacksam!


Dags för mig nu att ta en lugn dag och läsa ifatt mig på era bloggar, känns som en bra dag! Detta har tyvärr också blivit lidande då jag umgåtts för mycket med toastolen...

Resultatet förresten. 10 fina, mogna ägg blev det! Ny toppnotering för oss. Härligt underbart!

Kram på er allihopa!

9 kommentarer:

Sara sa...

Grattis till så bra resultat på ÄP. Jag håller tummarna för att ni fortsätter slå rekord och att det om några veckor blir guld!

Kramar

avlängtantilldig sa...

Va härligt att höra! Nu ska det lyckas!!, ska hålla tummarna. Ha en mysig helg, kramar

MDB sa...

Vad roligt att höra att det gick så bra. Hoppas att det fortsätter på samma sätt. Kram.

emve sa...

Grattis till ett fint resultat! Jag är förresten ny läsare så jag säger Hej! också. :O)

Joanna sa...

Åh, stort grattis vännen!!!! Det här förtjänade ni verkligen nu!

Skönt att det är helg nu och att ni kan mysa ordentligt med varandra och samla krafter till imorgon. För då är det minsann en stor dag! :) Och jag kommer som vanligt att hålla tummarna stenhårt för att ni får tillbaka två jättefina ägg!

Men nu är det dags för frukost, en aningen sen sådan. (Men det var ju så gött att sova imorse =))

KRAM

Timea sa...

Grattis till de fina äggen!
Det låter jättelovande att de tänker sätta tillbaka två ägg, det ena med AHA.
Jag håller tummarna hårt för er imorgon!
Kram

Lisa sa...

Strot grattis!! Vad skönt att det gatt sa bra trots att du inte kände dig helt bra. Jag fortsätter halla tummarna för en massa fina embryon och en bra aterföring imorgon. Och vilken underbar present du fick!

Stor kram fran Lisa

Jenny sa...

Jättegrattis:o) Va härligt att de fick ut 10 ägg.

Kramar!!

Tea sa...

Grattis till de 10 äggen! Fortsätter hålla tummarna för dig.

Skicka en kommentar