Sidor

16 februari 2010

Att göra barn i OS-tider

På fredag är det dags för Åsa och T att gå in i detta mästerskap. Startskottet går klockan 8.00 och våra deltagare är mycket taggade och det är bara guld som gäller! De siktar givetvis på en medalj av denna ädla valör, men möjligheterna finns att det blir en dubbel denna gång och vilken skräll det hade varit!

T står för den första utmaningen och han kommer köra individuellt även denna gång. Då han har mångårig vana på detta område har han beslutat att utföra momentet utan coach. Dock har han en instruktionsbok tillgänglig om ifall att det skulle bli problem. Denna är väldigt pedagogisk utformad med väldigt konstruktiva bilder på män och kvinnor som utför denna komplicerade gren antingen individuellt eller i par.
Det är framförallt männen som är framstående i denna kategori men har hört att det mer och mer förekommer även mix i denna gren.

Nästa atlet på arenan är Åsa. Formen ser bra ut och vi tror som sagt starkt på guld denna gång. Hon har skippat uppladdningen med blåbärssoppa och kexchoklad, så vid detta försök är det endast stesolid och morfin som gäller. Har visat sig vara mycket framgångsrikt vid tidigare träningstillfällen. Hon kommer även få en kanyl i armen där prestationshöjande medel kan tillsättas vid behov under loppet. (Inte att förknippa eller felaktigt misstas för bloddoping som tyvärr förekommer).
Till skillnad mot T kommer hon däremot inte köra individuellt. Vi har samlat en erfaren stab kring henne med läkare, mental tränare samt materialare för att hon skall kunna uppnå ett så bra resultat som möjligt. Kan tänkas att även någon sponsor från ett läkemedelsföretag dyker upp för att övervaka och ta lärdom för utveckling av framtida produkter.

Rapportering om resultatet kommer ske i efterhand under dagen. Skall dock lämna en reservation för väderförhållanden i södra Skåne eventuellt kan störa sändningarna samt att utrustningen eventuellt inte är på topp denna dag, men då kommer ni kunna följa reprisen i ett senare skede.
Fredagens utmaningar går även att följa på text-tv sidan 377.

13 kommentarer:

MDB sa...

Så dök dagens stora leende upp, när jag läste det här inlägget... :-)

Lycka till på fredag, ska hålla tummarna.

Kram.

Jenny sa...

Vilket härligt inlägg:o)

Önskar er alla lycka till att ta guldmedalj!!

Sara sa...

Hahahahaha, vilket roligt inlägg. Jag håller tummarna för att det går finemang såklart och att ni både vinner guld och slår os-rekord!!

Kram

Timea sa...

Vad gulligt inlägg!! Jag hoppas ni får guldmedaljen!! Jag håller tummarna!

Lisa sa...

Vilket roligt inlägg!! Och vad skönt att allt ser bra ut och att det blir ÄP pa fredag. Jag haller tummarna för guld i alla grenarna.

Stor kram fran Lisa

Miss S sa...

Du är underbar på liknelser och paralleller! Love it! :-)
Heja heja!
Kram

mamma-wannabe sa...

Hoppas ni får guld!!

Ett inlägg som fick mig att skratta mitt i alla nerver, alla OM och all oro för vad som händer eller inte händer.

Ja, OS är en bra förströelse som får mig att tänka på annat, TÄNK: 2 OS-guld så här långt - hoppas det blir ännu fler här i IVF-OS ;)
Jag går som på nålar och hoppas att telefonen INTE ska ringa.

Hoppas allt går vägen på fredag!
Kram

avlängtantilldig sa...

Vad jag skrattade när jag läste! Lycka till!! Kramar

ninna sa...

Oh jösses vad jag skrattade nu!!! Grattis! Ni får garanterat GULD-medaljen!!! :-)

Kramar

Tea sa...

Vilket roligt inlägg!

Joanna sa...

Underbart inlägg tjejen! Ser att du verkligen har fått tillbaka all energi och glädje som du behöver inför morgondagens ÄP!

Kommer att tänka på dig och hålla tummarna extra mycket! =) Hoppas självklart på massor med guld!!!

KRAM!!!

Lisa sa...

Stort LYCKA TILL imorgon. Tänker pa er.

Kram Lisa

Miss S sa...

Håller tummarna stenhårt för er idag!

Skicka en kommentar