Sidor

06 februari 2011

Främlingsfientlig


Jag har som sagt varit ifrån kontoret nu en månads tid och jobbat större delen ute på lagret istället och har konstaterat något. Jag har tidigare hört detta under en ansiktsbehandling för några år sedan, men ägnade det inte så mycket mer tanke sedan.

Har haft en del mindre problem med finnar som dyker upp utan anledning. Gör de väl iofs alltid, men kan köpa läget vid mens och ägglossning då hormonbalansen förändras något i kroppen, samt när man syndat för mycket med maten.
Iallafall under januari månad lös de där utländska besökarna totalt med sin frånvaro?! Tant tänkte till och konstaterade faktum. Japp, den där förbenade dataskärmen som man normalt sitter framför 8 timmar om dagen utstrålar allt ännat än glädje... Torkar alltså ut huden så den får producera ännu mer fett eller nåt som täpper igen porerna och finnarna är ett faktum.
Har som sagt hört detta tidigare men brydde mig väl inte så mycket då, men nu har jag fått det bekräftat och är övertygad om att det verkligen är så.

Så imorgon är det då alltså jag som kommer bege mig ner till parfymeributiken för att investera i en ny dagkräm med ordentlig solskyddsfaktor i.

4 kommentarer:

MDB sa...

En kollega till mig fick utslag när hon bytte skärm på jobbet, känns inte alls bra med den där strålningen.

emve sa...

Jag blir jättetorr och lite röd när jag suttit för mycket framför datorn. Försöker hålla bättre avstånd till skärmen och så använder jag en ansiktskräm som är för vintertorr hud, hjälper bra.

E sa...

O jaa, det där stämmer alldeles för bra! Det lär ju hjälpa att spraya ansiktet med fuktspray.

Lila sa...

Oh, så roligt att höra av dig! Du har varit efterlängtad:)

Ska ju tillbaka till mitt jobb efter sommaren, vilket innebär 8 timmar bakom en data skärm. Ska nog investera i någon fuktspray eller liknande....

Kramis Lila

Skicka en kommentar