Sidor

11 februari 2011

Hur man blir med barn!


Lite tips på vägen som förhoppningsvis kanske kan vara till någon hjälp!

1. Idka samlag med den önskade fadern/modern.
Slutsats: Fungerar inte. Använd endast denna metod för avslappning, njutning och nöjes skull eller eventuellt för att ersätta ett friskis och svettis-pass.

2. IVF/provrörsbefruktning eller liknande.
Slutsats: Inga bra erfarenheter här heller. Dock ett plus att man får bli hög en sväng på landstingets bekostnad, vilket är en underbar känsla. Tyvärr tar de dock skyhögt betalt för detta rus efter någon gång och då är det inte värt det längre.

3. Adoption.
Slutsats: Inte testat mer än ett antal erbjudande till vänner och bekanta som nyss fått barn, men ingen var intresserad att lämna ifrån sig sitt barn märkligt nog.
Misstänker att detta kräver nog en bra ekonomi och en stenhårt psyke för att reda ut alla turer innan du får ditt älskade barn.

4. Gå på bloggträff.
Slutsats: Kunde gått riktigt bra när jag testade detta i somras! Hade hur enkelt som helst kunnat smita iväg med en Elvin, Maja eller en Molly då deras föräldrar litade fullt ut på oss andra. Dock en nackdel, hade nog blivit rätt snabbt upptäckt här igenom bloggvärlden så detta alternativ försvinner också.

5. Bli gudmor/gudfar och se till att barnets riktiga föräldrar "försvinner".
Slutsats: Lite drastiskt, håller med. Men måste hålla sinnet öppet för alla alternativ!
Detta kan dock bli lite jobbigt om man till på köpet råkar vara god vän med föräldrarna. Behöver ju inte ta kål på dem, men kostar rätt mycket med mat och sådant om man skall hålla dem inlåsta i källaren ett längre tag. Krävs också att man är rätt desperat. Det är jag inte. Ännu...

6. Espresso house.
Slutsats: Påtala för en latte-mamma att hennes smink har runnit, och att du kan hjälpa henne med att passa barnet medans hon går på toaletten och rättar till det.
Kan funka! Kanske tar kompledigt en förmiddag nästa vecka och testar detta.

7. Ta jobb på dagis.
Slutsats: Som med de flesta andra arbeten bör man kanske få fördelar här med och få plocka med sig "produkter" hem till en rabatterad summa?

Lite alternativ för alla oss som kämpar. Har jag glömt något så kom gärna med förslag! :-)
Trevlig helg på er!

17 kommentarer:

Miss S sa...

Jag älskar din humor! Jättebra lista!
Kram

Jag vill jag kan... sa...

Underbart!! Espresso house-varianten tror jag funkar bäst... :0)

ahns sa...

Tack för kvällens skratt! :D

jenny_maria sa...

:D

E sa...

Haha, vilken påhittig lista... Jag skulle ha skrattat åt den även när vi kämpade som mest o det kändes som om humorn var långt borta. Den påminner mig om hur det var och vad jag har att vara tacksam över idag!

TeachMom sa...

Haha. Bra tips att ta tillvara på. :-)

Kix sa...

Du är ju så rolig!!

Kanske skall man fundera på ett karriärsbyte, barnmorskor borde ju lätt kunna "gömma bort" ett barn. Och de som förlöser fler än ett kanske aldrig saknar nr två....???? Kix

IVF karusell sa...

Älskade vän, jag gillar skarpt att du har humorn i behåll trots motgångar! Speciellt den där om bloggträff (vi planerar för fullt för en ny jävel, då hoppas jag du kommer!)

Massa kramar till dig!
♥ H'lsa han du ligger med ocks[! Mitt tangetbord har f[tt frispel...

Lilla jag! sa...

Hahaha, bästa listan någonsin!
Kram1

Mette sa...

Underbar humor! Humor på hög nivå. :D

Annica sa...

Hej..halkade in här och känner att jag måste lämna ett litet avtryck och tack för leendet som jag av att läsa humorn i ditt inlägg,härligt att läsa att det finns en glimt i ögat trots att livet inte blir som man vill...Kram Annica

Sara sa...

Hehe så himla bra skrivet!

Lila sa...

You are back!!!! Så skönt att läsa dina inlägg igen!! Mailar dig min andra bloggadress.

Oh,,,,,såg att J skrev om bloggträff igen.....längtar!

Kram Lila

Anna sa...

Haha...vilken skön lista! Måste erkänna att jag har funderat på några av dom under åren :---)

*kidnappa* en liten söt unge som går på skidskola och som man "passar" i liften upp till toppen har oxå slagit oss några gånger :--)

Charlotte sa...

Så himla roligt att läsa din lista!! Väldigt fyndigt :):)

Jenny sa...

Underbart vännen, din humor är så härlig:o) Har varit inne på exakt samma tankar som dig före Elvins ankomst. På nåt jäkla sätt ska ni få till det!

KRAM!!! Hoppas vi ses igen i år:o)

IVF-Karusell sa...

Tack söt för fin kommentar hos mig, det var kul o slänga ett par ord i helgen! Stor kram! ♥

Skicka en kommentar