Sidor

23 november 2010

Tack för denna tiden


Vår lilla tös har nu flyttat ifrån oss.

I fredags for hon till katthimlen och mattes hjärta krossades om möjligt ännu mer. Först nu börjar jag bli människa igen men det är så tomt, så tomt. Vi har ytterligare en förvirrad misse här hemma som börjar inse att här är något som saknas och det gör också ont att se.
När hon somnade ifrån oss låg hon i min famn och jag ville bara inte släppa henne. Det är denna katten som varit mitt största stöd varje gång jag varit ledsen. Då har hon krupit upp i min famn och bara varit nära, precis det man behövt. Inga ord men bara varit där när man som bäst behövt.

Har bokat en plats på den lokala djurkyrkogården så där kommer hon få en plats här på jorden som vi kan gå till och hedra hennes minne när vi känner för det.
Men nu finns hon inte längre på jorden. Hon har blivit en randig ängel som vilar i himmelen och vakar över oss. Kanske jagar någon molnråtta då och då och umgås med sina nya vänner. Samt som en vän skrev till mig på facebook som tröst: "det finns leverpastej i himmelen också".

Tack för denna tiden min älskade hårboll!

CHIVAS REGAL 1997-2010








23 kommentarer:

Lilla jag! sa...

Usch å fy, vet hur det är att behöva ta bort sin kära katt :( Du får tänka på de härliga 13 åren ni fick tillsammans.
Kramar dig hårt

Timea sa...

Vad sorgligt! Det är så jobbigt att förlora en älskade katt eller hund, jag vet. Jag tänker på dig!
Kram

emve sa...

Vad tråkigt! Nu får ni ta hand om varandra och minnas och kramas, ni som är kvar.

MDB sa...

Stor kram!

Jag vill jag kan... sa...

Gråter... gar oxå varit med om det där!!! Varma karmar till dig!! (älskar fö din väns fb kommentar om leverpastej i himmelen - fällde några extra tårar där!!)

Sara sa...

Här trillar tårarna.. det gör ju så ont!
Kram fina du

Yevonde sa...

åh sorgligt. Det är hemskt när man måste ta adjö. :( Stor kram!

Marre sa...

Ush stackare. Jag förstår att du är ledsen. Vi har också 2 katter. Jag vet inte vart jag ska ta vägen med min sorg när dagen är framme då de ska till katt himmlen:(
Jag beklagar.
Kram!

IVF-Karusell sa...

:( Det finns inga lindrande ord! Saknaden blir så stor så stor efter en älskad familjemedlem! Varm kram!!

pärla sa...

Lilla fina kissen! Varma kramar till matte!!!!

Anna sa...

Jag gråter utan slut när jag läste det du skrivit, så fruktansvärt att gå igenom. Älskar min katt över allt annat och vågar inte ens tänka mig den dagen det är dags, man binder dem så tätt och nära hjärtat.

Många stora varma kramar till dig Åsa, hittar inga ord att trösta med

Catrin sa...

Åh jag blir alldeles tårögd av det du skriver. Det är så hemskt när de fått den där sprutan, och det ser bara ut som om de sover...

Härliga bilder! Verkar varit en katt med stor personlighet :-)

Många kramar!

Lila sa...

Så söt hon var!!! KRam L

Du + jag och framtiden sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Du + jag och framtiden sa...

Det är så jobbigt att mista sin katt, sin familjemedlem. Fina bilder du lagt ut, hon var fin. Kram.

Jenny sa...

Jättestor kram vännen<3

Miss S sa...

Åh, vad jag lider med er... Jättefin misse, som kommer att ha det bra i katthimlen.
Kram

jenny_maria sa...

Hoppas att detta året blir bättre än det föregående... skickar en stor kram och hoppas att du är någorlunda ok

Kix sa...

Jag vet inte om det när någon idé att lämna ett avtryck till dig här, men jag vill iaf göra det och säga att jag saknar dig. Walk over lämnar man inte bara sådär utan anledning... got it! Kram Kix

Lila sa...

Hej älskade bloggvän!! Hoppas att det är bra med er! Saknar dina inlägg!

Du har en award att hämta hos mig.

Kram Lila

Sara sa...

Jag ville bara skicka en kram och säga att jag saknar dig!
Kramar

IVF-Karusell sa...

Åsa - hoppas du har styrkan och kommer tillbaka till bloggvärlden snart! Saknar! ♥

Timea sa...

Åsa, hur mår du??
Jag saknar dig mycket här i bloggvärlden. Jag hoppas att du är tillbaka snart igen.
Varma kramar

Skicka en kommentar