Sidor

10 november 2010

Den onda cirkeln


Jag mår inte så bra just nu, därav min frånvaro i bloggvärlden. Stressen på jobb på senaste tiden har tagit ut sin rätt, och även nu när det är en lite lugnare period känner jag mig väldigt stressad även utanför jobb. Jag kämpar på med tankarna och har känts vid något tillfälle som jag är närma en depression men skönt nog inte fallit dit än vilket jag försöker göra allt för att undvika nu.
För att öka stressen ytterligare åkte jag på maginfluensa i söndags och har varit utslagen både måndag och tisdag. Idag mår jag bättre men sitter hemma för att samla krafter inför morgondagen när vi får in nya anställda, något som blivit uppskjutet några dagar pga att jag varit sjuk. Det ligger på mitt bord att utbilda dessa så det är inte helt jobbfritt idag ändå. Chefen mailade över lite info till mig igår så nu sitter jag och sätter ihop manualer till dem för att underlätta upplärningen. Ska nämligen lyckas hinna med en veckas jobb på dessa återstående dagar av veckan också som jag nu missat pga att jag varit hemma. Suck, blir väl helgjobb ser det ut som.
Situationen kommer bli bättre nu när vi får fler kollegor och det är det faktum som håller mig ovanför vattenytan. Ska bara reda ut och bita ihop den närmsta tiden tills den dagen kommer då de kan sköta sig själv och hoppas att jag orkar med det fram tills dess. Där är inget att göra åt situationen just nu utan det stora problemet är på sätt och vis åtgärdat genom att vi får nya kollegor och mina uppgifter kommer minska till hälften mot hur det ser ut idag.

Så ser mitt liv ut just nu, inget roligt alls. Det som är det största problemet är att jag är stressad även utanför jobb över alla ”måsten” som nog egentligen inte är så viktiga som jag vill ha det till. Barnlösheten har även kommit ifatt igen i negativa tankar, samt att katten fortfarande är dålig. Så det är för många onda ting på en gång som går runt just nu.

Jag följer fortfarande era resor och läser era bloggar i princip varje dag men är inte så bra på att kommentera just nu så ni vet, men jag finns med er. Ska bara stressa ner och hitta tillbaka till mig själv så ska det bli ordning på detta också.

Ta hand om er! Stora kramar

15 kommentarer:

emve sa...

Kram till dig oxå! Och ta hand om dig.

Jag vill jag kan... sa...

Ojoj, ta hand om dig!! Vi finns kvar när du har tid/ork igen :0) Kramar

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Tag hand om DIG nu Åsa! Vi hörs när du känner dig redo :-)

Kram Ninna

Jenny sa...

Åh, jag förstår dig så! Jag mår också hemskt dåligt, tyvärr så har det gått så långt så jag har passerat över på kraftig depression.

Så ta hand om dig!!! Det går så otroligt fort.
Kram!!

Tea sa...

Ta hand om dig! Kramar

MDB sa...

Fy vad jobbigt! Tycker att de där stress-sakerna har en tendens att hopa sig på en och samma gång, dvs är det stressigt på jobbigt kan man ge sig tusan på att det händer något stressande på hemmafronten också. Ta hand om dig, din hälsa är viktigare än nåt annat. Kram!

Anna sa...

Vad ledsen jag blir att du mår dåligt, det är inte alltid så lätt att ta hand om sig själv tyvärr. Är man dessutom trött blir allt 100 ggr tyngre.

Hoppas både du och din fina kisse mår bättre snart, var rädd om dig. Varma kramar

Catrin sa...

Ja ibland blir det bara för mycket. Hoppas innerligt att du mår bättre snart. KRAM!

Livets underverk sa...

Inget jobb och inga krav i världen är viktigare än ditt eget välmående. Hoppas att stressen kan minska snart, så du får må lite bättre. Stor kram!

Jenny sa...

Förstår din stress angående jobbet, hoppas de är lättlärda så din börda kan lättas snabbt.

Hoppas katten blir bättre, kärleken till sina djur är så oändligt stor. Hoppas du också kan hitta tillbaka till rätt köl igen.

Mängder med kramar sänder jag dig<3

jenny_maria sa...

bra att du ligger lågt med bloggandet då, detta ska vara en styrka inte ett måste! skriv när du orkar och orkar du inte så skit i det! Hoppas att jobbsituationen ordnar sig till det bästa, skickar över en kram!
Och träffen tar du om du orkar, om du känner att det ger dig styrka, om även det bara blir ännu ett måste så ser du till att ligga på soffan den dan istället, ok?! Och en kram blir det!

Yevonde sa...

usch.. hoppas det blir lite bättre snart. :( Kram

http://avlangtantilldig.se/ sa...

Hoppas det vänder snart! Kram

Kix sa...

Jättekramen till dig! Och behöver du fler så säger du till, jag har några över just nu! Kix

Joanna sa...

Helt rätt att pausa i bloggandet tjejen. Vill verkligen inte att du ska behöva må ännu sämre. Låt det ta den tiden det tar. Bloggen får ALDRIG bli ett måste. Det ska vara givande och roligt.

STOR KRAM till dig!

Skicka en kommentar