Sidor

26 oktober 2010

Tuffa tider


Usch, förra veckan var tuff och denna verkar tyvärr inte bli enklare...

Återigen är jobbet en stor del i detta. Jobbade i snitt 10-timmarsdagar hela förra och det lutar åt desamma även denna. Inte alltid roligt att jobba på ett företag som ökar omsättning och växer så det knakar varje månad...
Saken är den sedan min kollega blev sjukskriven i maj har jag ofrivilligt blivit ansvarig för hela kontoret och dess personal, något jag inte alls trivs med. Har kommit till insikt de senaste åren att jag enbart vill vara "anställd", göra mitt och kunna gå hem vid 16.30 och inte behöva bry sig mer förrän nästa dag. Så vill jag ha det, då jag nuförtiden värdesätter fritiden utanför jobbet allt mer än tidigare och har alltså inga ambitioner att klättra på den där karriärstegen.
Inser att det inte var något att välja på i denna situationen nu när det blev som det blev. Jag är nämligen den enda som sitter på alla kunskaper som krävs men trodde inte att kollegan skulle vara borta så länge. Senaste beskedet är att hon kommer tillbaka i februari/mars... Puh...
Men det är väl bara att bita i det där riktigt skitsura äpplet och hålla ut. Förhoppningsvis får vi tre nya anställda nästa månad om allt går som det ska så så får hålla tummarna för det.

Tufft nr 2 är att en av mina älskade kissemissar har blivit dålig. Grät många gånger förra veckan innan vi kom in till veterinären med henne, trodde nämligen att slutet hade kommit. Nu har hon problem med levern vilket gör att hon bla mår illa och kräker hela tiden. De öppnade en dörr att vi skall testa med antibiotika i två veckor samt ge henne piller mot illamåendet så blir det ett återbesök härefter. Farbror kattdoktorn tyckte inte vi skulle avliva innan detta då hon för övrigt verkade må hyggligt. Förhoppningsvis räcker det med ovanstående annars blir det tyvärr en enkel resa till katthimlen för henne och mitt hjärta går itu. Igen...

Tufft nr 3. Ett barndop som vi är bjudna till nu på lördag... Dels för att känslorna går igång igen och man blir påmind om det fina man inte har, samt att det är till ett av de få paren som jag tycker det är väldigt jobbigt att vistas runt sedan de fick barn. Ibland undrar jag nämligen om folk skaffar barn bara för att det ska vara så, samt har det som en slags accessoar? För vem skaffar annars barnflicka när barnet precis blivit två månader för att man bland annat skall få tid till att träna och handla? Blir mörkrädd, men jag kanske överreagerar..

8 kommentarer:

jenny_maria sa...

på "tufft nr3" säger jag blääää - såna människor kräks jag bara på för tillfället. Förr om åren kunde man väl le lite lätt och skaka på huvudet, men nu när man själv längtar så man håller på att gå i sönder - bläääää!

Lilla jag! sa...

Usch å fy vad jobbigt. Nr 2 förstår jag verkligen, har själv två katter där den ena varit illa ute några gånger men mår nu jättebra :) Förstår att dopet inte känns nått vidare, det känns så orättvist ibland....
Kram!

Jag vill jag kan... sa...

nr1 usch
nr2 ännu mera usch. har fått avliva katter pga sjukdom...
n23 förstår jag inte alls. Vad tänker man?

Kix sa...

Men du... riktigt tuffa tider. Jag hoppas verkligen att katten repar sig, känns som att vetrinären borde veta när han ber er att avvakta för att se om katten repar sig. För vad händer om ni måste avliva henne... räcker det då med bara en katt för att mota bort alla spindlar som väller in genom ert fönster. Förlåt, kunde inte låta bli att vara lite skämtsam. Jag förstår att kattens hälsa är det viktigaste just nu, inte att förakta. Jag har själv en hund och är djurvän ut i fingerspetsarna. Kram på dig och din sjuka katt!

Jenny sa...

Det är mycket för dig nu. Det är så jobbigt när det inte är bra på jobbet, man tillbringar ju så mycket av sin vakna tid där:o(

Hoppas katten repar sig!!!

Bit ihop på lördag. Starkt av dig att gå. Jag var också på dop när vi kämpade, innan vår första ivf. Det var parets tredje barn som skulle döpas. Jag ville mest dö. Men jag överlevde.

Kram vännen.

IVF-Karusell sa...

Hej tjejen! Mycket som händer just nu för dig/er!
Nummer 1 - jobbet, dags att begära mer pengar om du skall behöva slita arslet av dig på det viset?
Nummer 2 - Hoppas verkligen att det hjälper med medicinering, för att behöva avliva ett älskat husdjur är ju något man aldrig vill behöva göra, krama på kissen!!
Nummer 3 - Ibland blir man mörkrädd faktiskt! Jag tycker du skall följa ditt hjärta. Känns det okej så gå - känns det inte okej så stanna hemma.

Stor kram! ♥

mamma-wannabe sa...

Usch, fy och blää!!

Först av allt - Ta hand om dig!!

nr 1 - se till att få betalt, rätt till mer semester längre fram, ja någon form av ersättning för att du fixar jobbet.

nr 2 - Hoppas, hoppas att kissen blir bra!!

nr 3 - jag blir själv allt mindre tolerant för andras barn, och särskilt när de inte hinner med dem - varför skaffar man barn om någon annan ska ta hand om dem?!?!?

Stressa lagom ;)

KRAMAR i massor

Miss S sa...

Hoppas verkligen att båda våra kisemisar repar sig snart. Jag har också gråtit en skvätt idag, pga oro för kisen... :-(
Visst finns det många som skaffar barn för att man "ska" göra det, och sen inte bryr sig så mycket. Men tack o lov, så är nog föräldrarna som verkligen bryr sig flera. :-)
Kram

Skicka en kommentar