Sidor

04 oktober 2010

Nyfiken!


Jag är så trött, så trött och vet inte hur jag skall hinna med allt som jag behöver göra här hemma... Kan bero en hel del på de 10-timmars arbetsdagar jag haft på sistone men givetvis är där andra orsaker också. Man får helt enkelt inte tiden att gå ihop alltid, framförallt inte när humöret är lite lägre. (läs nere på botten...)

Iallafall funderade lite när jag var på kongressen i helgen och kom på en fråga till er som ligger mig lite varmt om hjärtat. Har ni tagit några kosttillskott i samband med att ni lyckades bli gravida och isåfall vad? Eller givetvis också vid övriga tillfällen som gjort att ni mått så mycket bättre i allmänhet, vad har ni fått för resultat?

Jag äter själv dagligen och tror ärligt talat inte att jag orkat med de senaste året annars med jobb upp över öronen samt ett antal misslyckade IVF-försök på detta som tar både fysiskt och psykiskt. Men det baserar jag på tidigare erfarenheter i mitt liv innan jag började ta detta, hur jag hanterade och klarade av olika moment då. Kan också vara så att jag växt som människa och blivit starkare men tror ändå inte det är hela sanningen.
(Givetvis kommer också lite farhågor att det kanske är kosttillskotten som gjort att jag inte blivit gravid men känns väldigt långsiktigt att det skulle vara orsaken.)

Shoot! Berätta för mig, är väldigt nyfiken!

11 kommentarer:

emve sa...

Jag åt D-vitamin tabletter (har ofta brist på det) samt Folacin (folsyra). Och omega-3!

Timea sa...

Jag åt Aco-kvinna multivitamin tabl. med extra folsyra, inget mer, utan när jag blev gravid började jag äta omega-3.

MDB sa...

Jag äter Vitamineral kvinna, inte varje dag men lite då och då. Försöker att äta bra generellt men vill gärna fylla på lite ändå.

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Jag har försökt äta vitaminer, men har så uselt minne att jag oftast glömmer ta dem...

Pinsamt, men sant. För stressad säger min läkare. Stämmer tror jag...

Kram Ninna

Tea sa...

Folsyra och E-vitamin.

Anna sa...

Mitt val Kvinna. Åt även Borago varje gång jag plussat (till några veckor in i graviditeten), gjorde något med min kropp eftersom jag inte plussade när jag inte åt dem.

Jenny sa...

Jag åt Fortes omega 3, Solgars folsyra och Holistics D-vitamin (2000 IE). Svenska rekomendationer på D-vitamindosen är alldeles för låg. Vi har ofta brist på det vilket gör att vi många gånger inte mår bra.

Yevonde sa...

jag åt Maca, bidrottninggele, omega-3 och multivitaminer (inte apotekets... gå på häslokost). Sen tyckte min kinesiska akupunktör att alla som inte åt minst 10 gojibär om dagen var galningar. Så drack jag hennes svamp&barkte. vet inte om nått av det gjorde susen, eller om det var något annat :)

Jag vill jag kan... sa...

Jag har ju ingen graviditet att hänvisa till, men i perioder när jag regelbundet ätit multivitaminer och rosenrot har jag generellt känt mig piggare och haft bättre naglar... Sen har jag för mig att man nog får ta dem regelbundet och i typ/minst tre veckor innan det ger någon som helst resultat.

Anonym sa...

Jag åt Omega 3, Omega 6 samt den obligatoriska folsyran (ätit detta i ca 3 år). Plussade på min första IVF efter 3 års "vanligt" försökande.

Anonym sa...

Fick förklarat för mig förra hösten av en läkare att depressioner oftast beror på att man har brist på D-vitamin. Om man tog D-vitamintabletter tillsammans med omega-3 så skulle det hjälpa att motverka höstdepressioner. Jag kan säga att det fungerade!!! Så det rekommenderas varmt.

Skicka en kommentar