Sidor

12 oktober 2010

Ni e ju så duktiga!


Jag skulle behöva lite hjälp av er! Igen, jag vet... Men det är bara för att ni är så bra på att hjälpa!

Saken är den att nu håller jag på att spendera ännu mer pengar och har tänkt att vi skall åka till Egypten eller nåt i december. Ska vara bra för insidan med lite sol har jag hört, och det påståendet kan man ju inte bara nonchalera! :-)
Vart åker man, Hurghada eller Sharm el Sheik? Eller kanske något annat trevligt i närheten? Tips mottages tacksamt. Kanske tom så att ni har något bra hotell att rekommendera?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hilton i Sharm el Sheik kan jag varmt rekommendera. Många pooler, egen strand (har ju iofs de flesta) men framförallt fräscht, trevlig personal och bra mat. Vi köpte en resa med all inclusive. Slapp magsjuka helt och hållet. Hanterade inga pengar, lämnade hotellet en gång när vi var iväg på en dyktur. Är man intresserad av att röra sig mer "på stan" kanske man kan bo på ett billigare hotell? Har för mig att vi åkte med apollo. Som sagt kan varmt rekommenderas!
/Åren går
arengar.wordpress.com

Anonym sa...

Grand Resort i hurgada(Ving) rekomenderas varmt! 5 pooler, underbar personal utmärkt service och mkt fräsht!! Vi boka halv pension frukostbuffe och middag och det räckte gott o väl. Nina

Timea sa...

Det är du som är duktig, så du fått en award från mig.
Kram

Anonym sa...

Rekommenderar Sharm el Sheik och Hilton i Naama Bay. Hurghada är inte alls lika mysig stad, enligt oss fanns det inget att se där och det var smutsigt överallt. I Sharm finns det en fin strandpromenad med härliga restauranger/barer på stranden.

http://dujagochframtiden.blogspot.com/ sa...

Hurghada, Albatros Palace! Rekommenderas, Jättebra all inclusive. De har 4 restauranger bredvid varandra, bra mat, bra service.

http://www.solresor.se/resa-till/Egypten/Hurghada/Albatros-Palace/

Sara sa...

Vi var också inne på Egypten, MEN, med risk att låta negativ är det inte så varmt där i december. Knappt 20 grader vissa år, även om det KAN vara lite varmare..

Är sugen på Sharm, men vet att jag kommer bli så besviken om det inte är varmt..

Bara en reflektion efter att ha googlat runt.:)
KRAM

Jag vill jag kan... sa...

Några tips på Egypten
- ta med toapapper (på offentliga toaletter så betalar man typ 2LE och får en ruta dasspapper av kontrollanten. Inte så trevligt alltid)
- ta med handdesinfektion... framfröallt när man tagit i pengar
- räkna med att bli blåst ;0) Så länge man har all inclusive så är det jättebra men så fort man ska gå ut så kommer det konstiga förhandlingar och efterkonstruktioner.

Jag var på Nilen och har tyvärr inget att tillföra på hotell o dyl. Men Nilen var fantastisk!!!

Sara sa...

Ja, det är ju såklart skönt att bara komma bort. Jag förväntar mig massa bra tips efter er resa nu.:)

Kram

Skicka en kommentar