Sidor

24 augusti 2010

Smittspridare


Och vad hände idag då? Någon elak kollega har smittat mig och jag har en förkylning på g. Känns inte alls trevligt, ont i halsen och febern börjar smyga sig på. Inte roligt mitt i ett försök, enda trösten är att det är rätt tidigt ännu, bara dag 3 så det skall förhoppningsvis inte påverka alltför mycket. Bara hålla tummarna på att det inte blir något långvarigt det här för då kommer det nog göra mig rätt så nerstämd i sinnet också.
Har redan gått igenom ett försök där jag var rejält krasslig runt äggplocket och det var ingen höjdare samt att det inte blev så bra resultat den gången heller.
Så dags för mig att krypa till kojs nu och förhoppningsvis vakna upp som en friskare människa.

11 kommentarer:

Yevonde sa...

åh jag känner igen den där bacill-ångesten! 3 inställda resor pga feber..
Till slut köpte jag en nässkölj, och det funkade. Gjorde en härlig drink på hett grönt te med riven ingefära och lite vitlök med. Ta hand om dig!

pärla sa...

Krya-på-dig-kramar!!!

Anna sa...

Stackare :( Inta sängläge och dra täcket över huvudet, brukar fungera bra att sova bort förkylningar. Kram

Sara sa...

Jag är iaf oskyldig, för jag är inte förkyld.:)

Krya på dig vännen så håller jag tummarna för att det blir en jäklans massa superägg!

Kram

Miss S sa...

Usch då! Bädda ner dig och mys med en god kopp te! Hoppas du känner dig bättre snart!
Härligt att du är igång med behandling igen! Har du gått på akupunktur den här gången också?
Kram

♥ Ninna - VillBliMammaNu ♥ sa...

Krya-på-dig-hälsningar skickar jag direkt! Själv är jag nervös som en tok inför ÄP imorgon!!!

Kram Ninna

Joanna sa...

Förkylning är inte kul. Hoppas den blir kortvarig.

KRYA PÅ DIG!!!

Jag vill jag kan... sa...

Aj aj - krya på dig!! Har inga egna huskurer, men min mormor svär på att varm mjölk med honung och whisky löser det mesta...

Jenny sa...

Krya på dig!

KRAM!

Lisa sa...

Krya pa dig!!!

Kram fran Lisa

Marre sa...

Gör en kycklingsoppa med extra vitlök och peppar (om du vill)& drick mycket te & vatten gärna med citron. Så brukar jag göra & det hjälper.
Krya på dig!!
Kram!!

Skicka en kommentar