Sidor

16 april 2011

Hemma bra men borta bäst...


  • Hej igen. Hoppas ni kommer ihåg mig, det var ungefär hundra år sedan jag skrev sist... Jag är kass jag vet... Men har vart en hel del funderande sista tiden och ungefär samtidigt med mitt senaste inlägg beslutade vi oss för att vårt nästa och eventuellt sista försök kommer bli först i höst. Fram tills dess ska vi bara försöka vara och leva det liv som vi en gång gjorde innan det här med IVF drog igång. Inte helt enkelt, men har faktiskt lyckats koppla bort en hel del med graviditeter och barnlängtan på sistone och därför har jag inte velat riskera något med mitt välmående genom den här bloggen. Missförstå mig inte, den har och är även fortfarande ett bra stöd för mig och jag har kikat in lite då och då för att se hur det står till med er, men inte i samma utsträckning nu som tidigare. Jag vill försöka att bara vara "Åsa" helt enkelt och kämpar på med det tills det är dags att gå in i nästa försök med nya friska krafter.

  • Som ett steg på vägen har vi nu flytt landet igen och njuter ordentligt av ännu en efterlängtad semester. Sitter nu på en balkong med datorn och ett glas vitt bredvid, solen håller på att gå ner men det är trots det 20 grader varmt. Är på Cypern och vi har haft kanonväder hela veckan och livet leker. Tyvärr är det dags att åka hem på måndag igen och det är inget som någon av oss ser framemot. Det är på sådana här platser som man lätt kan glömma alla bekymmer på hemmaplan och lutar åt att vi planerar in ytterligare en resa när vi kommer hem så man har något att se fram emot också. Hemma bra men borta bäst...

  • Så kommer mest troligt bara att bli sporadiska inlägg här framöver tills det är dags igen men jag lämnar inte och kommer fortsätta att följa er även om det blir lite i det tysta.

  • Något som jag dock är väldigt ledsen över är att jag inte kan komma med på bloggträffen i maj. :-( Hade så gärna kommit upp och träffat er underbara vänner igen men jobb ställer till det då jag är tvungen att åka till moderföretaget i Tyskland på ett event vi har där precis samma helg. Taskig timing men tyvärr inget att göra något åt. Men jag ser framemot att läsa om det och jag hoppas många har anmält sig för det är så bra och trevligt att träffa dessa underbara människor i samma situation som en själv. Ni som funderar, anmäl er direkt! Lovar att ni inte kommer bli besvikna.

  • Så kära kompisar, tack för denna gången. Dags att ta en promenad på stranden och bara vara, med ett stort leende på läpparna och ro i sinnet.

  • Stora kramar!

19 kommentarer:

Lilla jag! sa...

Härligt att höra av dig! Det bästa till dig!!!!
Kram och njut av cypern och den kommande sommaren.

Timea sa...

Vad skönt att höra av dig! Jag har saknat dig verkligen!
Jag förstår pausen från bloggen, man behöver det ibland.
Jag är ledsen att du inte kan komma på bloggträffen, det skulle ha varit kul att träffas.
Njut era sista dagar på Cypern!
Stora kramar och hör av dig!!!!

jenny_maria sa...

Hej kompis! Kul att "se" dig igen :-)

Vi kanske kunde ta en skåneträff någon gång i sommar istället?! Några av invånarna uppifrån som funderar på att komma neråt, blir det något så hör jag av mig!

Jag vill jag kan... sa...

Heeejjj! Vad skönt att höra av dig - och att du mår bra!

Fortsätt ta hand om er, så hörs vi när vi hörs :0)

Kramar

emve sa...

Hej och vad skönt att höra nått från dig! Ha det så gott tills vi hörs igen! KRAM

Tea sa...

Skönt att alt är bra med dig! Kramar

Jenny sa...

Hej.
Vad härligt att ni har det bra! Njut ordentligt det är ni värda! :)

Charlotte sa...

Låter underbart att åka bort ett tag! Har inte varit på Cypern själv, men jag kan tänka mig att det är väldigt fint! Kul att du skrivit ett inlägg igen, har varit inne då och då och kollat :)

Kram!

mamma-wannabe sa...

Hej!
Härligt att hör ifrån dig!

Att njuta av livet låter som en bra idé, men det är helt klart lättare sagt än gjort :)

KRAM

Lila sa...

Oh, så härligt det låter med Cypern!! Blir riktigt avis! Ni gör ju helt rätt att boka in en till resa. Jag har som du försökt hålla mig ifrån min IVF blogg för att inte bli så påverkad men det känns svårt nu när man är mitt i en behandling. Jag skulle hellre velat hängt på Cypern:) För det här är inte alls kul!!

SÅ tråkigt att vi inte kan träffad på bloggträffen!! Men ibland blir det så:( Hoppas du får en ok helg i Tyskland iallafall.

Kramis Lila

MDB sa...

Vad härligt att höra från dig och att du har en härlig semester. Kram!

Catrin sa...

Roligt att höra från dig :-)Härligt att höra att ni njuter av efterlängtad semester.

Stor KRAM!

Miss S sa...

Vad skönt att höra att ni mår ganska bra och har en härlig semester! :-) Man blir ju lite orolig när bloggen inte uppdateras på så länge. Men du ska ju självklart göra det som känns bäst för dig och ditt välmående!
Stora kramar

Jenny sa...

Så härligt att höra att ni njuter av livet. Du gör helt rätt i att pausa. Var sak har sin tid.

Självklart är det jättetråkigt att vi inte ses i maj:o( Men vi kommer garanterat ses igen, tror våra träffar är lite av en tradition redan:o)

Många många kramar till dig!

Kix sa...

Oj, förlåt. Jag har missat att du gjort ett inhopp. Låter som att semestern gör/har gjort er gott! Se till att inte sitta på bänken för länge bara. Kram Kix

Kix sa...

Ps... jag har börjat Korpen fotboll... :)

Miss S sa...

Saknar dig!
Kram

IVF-Karusell sa...

Saknar dig här på bloggen!

MDB sa...

Tänker på dig lite då och då och undrar hur du har det. Hoppas att allt är bra. Kram!

Skicka en kommentar