Sidor

14 oktober 2010

Dagen då jag mötte Felicia


Idag har jag mött en fantastisk liten människa som gjorde mig helt varm inombords.

En kille i bekantskapskretsen kom in på jobb idag med sin dotter på 10 månader som jag inte träffat tidigare. Han skulle träffa chefen som också är en gemensam bekant. När karlarna stod och prata så satt denna lilla tös så snällt på golvet och bara tittade runt.
Jag stod i valet och kvalet om jag skulle utsätta mig för detta möte eller ej, då jag inte var helt säker på hur jag skulle reagera. Men jag valde helt klart rätt beslut visade det sig.

Jag gick fram och satt mig på huk framför henne då de andra ändå stod en bit ifrån så då kunde hon och jag mötas lite ensamma iallafall. Och vad händer?
Jag sa hej och först tittade hon på mig någon liten sekund, la till med ett leende och sedan kröp hon fram. När hon var ända framme vid mitt ben sträckte hon ut armarna och ville kramas. Redan där blev jag så rörd! Jag lyfte upp det lilla livet och hon tryckte sig emot mig så kärleksfullt. Glädjetårarna var närma men det klarade sig. Vi gick runt ett litet varv sedan var jag tyvärr tvungen att återgå till jobbet så tänkte släppa ner henne på golvet vid pappa igen. Men hon ville inte alls sätta sig! Jag satt på huk igen och hon ville bara stå kvar bredvid mig och höll balansen med sin lilla hand på mitt lår. Vilken kärlek! Och som jag skrev ovan, så var det första gången någonsin hon och jag träffades.

Japp, längtan kom tillbaka och idag har varit en underbar dag. Bara ler så fort jag tänker på vårt möte!
Senare insåg jag att vi förstod varandra och hon visste att jag behövde en kram i det läget. Felicia kom nämligen till världen efter mammas och pappas femte IVF-försök...

12 kommentarer:

Timea sa...

Vilken fin historia! Jag blev helt berörd. Det här mötet var inte av slump, jag tror att Felicia ville meddela något till dig, gav hoppet och längtan tillbaka med sin kram till dig.

MDB sa...

Vilket fint möte, blir alldels rörd. Håller med Tonci om att nog var det ingen slump att hon valde att ty sig till dig. Kram!

Popcorn79 sa...

Åh, även jag blir rörd! Jättefint!

Jenny sa...

Men åh jag blir alldeles tårögd och sitter och ler fånigt. Vilket underbart möte. Det var definitivt någon mening med det:o)

Kram!

jenny_maria sa...

men nu gråter jag ju, åhh vad det låter mysigt!

Jag vill jag kan... sa...

Vad mysigt! Det är något speciellt att bli utvald av en liten sådär...

Tea sa...

Mysigt!

Anonym sa...

Åh jag blir alldeles tårögd! så fint! Ett tecken till dig att du också kommer få en likadan...
Kram!

AnnaCecilia sa...

Men guud så mysigt. Vilken lycka att få träffa en sådan enastående liten människa. Det värmer mitt hjärta...och gör SÅ ont!

Jessica sa...

Hamnade här genom en annan blgg, och har bara läst detta inlägget... Har själv gjort 2 IVF/ICSI.
Vilken underbar stund du fick med den lilla flickan! Kom en glädjetår när jag läste.
Lycka till!!!

Jenny sa...

Vilket fint möte! :)
Kram

Maria sa...

Åh ett sånt fint möte, jag får tårar i ögonen. Finns definitivt någon mening med detta, snart är det er tur. KRAM

Skicka en kommentar