Sidor

25 mars 2010

Fortsättning följer...


Japp, inget är som väntans tider... Nedan följer vad som skett änsålänge.

Var på plats på gyn kl 14.00 som var bestämt. Visste att det kunde ta ett tag innan jag kom in då läkaren jag träffade förra veckan som skulle ta emot mig även idag hade två operationer inplanerat och jag skulle klämmas in mellan dem.
Efter att ha läst 4 Året runt och 2 hemmets journal var det då äntligen dags. Först redovisade hon blodproven som stigit från 382 förra torsdagen till strax över 1000 som igår. Alltså jag är befruktad och något som växer där inne. Sedan var det dags för ultraljudet...
Tyvärr syntes inte någonting någonstans denna gången heller, vilket det borde göra om värdet är över 1000. Alltså stor risk för att det kan vara utomkved.
Rätt så bedrövad ifrågasatte jag vad som händer härnäst. Hon sa att hoppet är inte ute än. Det kan finnas en liten chans att det fortfarande växer i livmodern och att man inte ser det ännu, men att jag också skulle vara medveten om att detta är en liten möjlighet.

Iallafall så blev hon tveksam till hur vi skulle gå vidare. Alternativen var att antingen vänta tills på måndag för ett nytt blodprov med ny undersökning på tisdag, eller att jag ska bli inlagd på gynakuten i storstaden bredvid min hemort för titthål och se om de kan hitta något. Hon ville först konsultera med dem på det sjukhuset innan hon gav mig svar så hon skulle ringa upp mig igen efter ca en timme. Kan nämligen vara riskabelt och vänta tills nästa vecka om det är utomkved, och fick återigen direktiv om att åka in akut direkt om jag fick ont i magen.

Nu undertiden som jag skriver detta inlägg fick jag samtal av henne och det blir till att packa väskan för att åka till sjukhuset på grannorten ikväll. Vet inte om jag kommer stanna kvar där och om det blir titthål ev imorgon, men de ville göra en egen undersökning innan de tar det beslutet. Så det blir avfärd när sambon kommit hem... :-(

Alltid bättre att få veta givetvis men nu blev det lite jobbigt. Jag grät av nervositet i morse, nu känner jag mig mest i chocktillstånd utan alltför mycket känslor och fungerar lite som en maskin. Har en del samtal jag måste ringa innan vi åker bla till mamma och pappa som inte känner till detta nya som hänt, kommer bli lite jobbigt misstänker jag och kan nog framkalla tårarna igen. Tänkte bara skriva ner några rader till er kära vänner och berätta hur landet ligger. Jag återkommer när jag har möjlighet igen så får vi kanske snart ett slut på denna historien. Hoppas fortfarande på mirakel och att denna sagan får ett lyckligt slut, men är samtidigt realist och just nu ser det inte alltför lovande ut.

Återigen stort tack kära ni.

15 kommentarer:

Fialisa sa...

Åh. Vilka turer du råkar ut för. Jag håller alla tummar för att det trots allt är något litet där inne som gömmer sig. Lycka till!

Stor kram!

Joanna sa...

Näää, vad du ska behöva vänta. Fy sjutton. :( :(

Håller tummarna så klart för att pyret är riktigt riktigt litet och inte vill visa sig på skärmen riktigt än.

Förstår att det är skitjbbigt nu och att du antagligen är på gränsen från att klättra på väggarna men hoppas ändå att du kan försöka slappna av lite grann och hoppas på det bästa. Ibland sker det mirakel. Skickar massor med lugnande kramar och håller tummarna trots att jag ska plantera lite vårblommor nu.

Kram.

Sara sa...

Gud vad jobbigt allt blir för dig nu.. jag hoppas att ett litet mirakel dyker upp och att du trots allt kan få se ett litet hjärta slå..

Håller tummarna till vi fått rätsida på detta.
Kommer tänka på er ikväll och imorgon!

Styrke-kramar i massor

IVF karusell sa...

Vilken pärs! Förstår att det är jobbigt för er! Hoppas hoppas allting går bra och att knodden bara gömmer sig lite i livmodern! ♥

Timea sa...

Usch, vad jobbigt du har! Jag tänker på dig mycket och håller tummarna att allt ska gå bra och händer ett mirakel!
Kram

avlängtantilldig sa...

Så jobbigt för dig! håller verkligen tummarna för det bästa, Kram!

emve sa...

Fy vad jobbigt! Jag håller tummarna.

Tea sa...

Vilken cirkus! Tänker på dig!

MDB sa...

Håller tummarna som tusan för att det som växer är på rätt plats, men bara är för litet för att synas. Stor kram.

Anonym sa...

Jag med utomkveden igen... innan jag fick mina utomkved så försökte vi bli gravida i närmare 2 år. Om det är fel på äggledarna (vilket jag inte hade någon aning om, har dessutom gjort abort för länge sen) så kan det vara orsaken till att man inte blir gravid; det sa iaf våra läkare till oss. Det låter ju helt klart bra med hcg-nivån men jag förstår hur ont det gör när inget syns på ul-skärmen. Hoppas allt går bra för er!

Catrin sa...

Stackare! Att du ska behöva ha det så här?! Lider verkligen med dig.

Jag har ju inte full koll på när du gjorde ET, och jag vill inte inge några falska förhoppningar, men kan det inte vara så att det är lite för tidigt att se nått på VUL redan nu? Till mig har de alltid sagt att det är mycket svårt att se något före vecka 7. Jag fortsätter hålla tummarna.

Kram Catrin

Anonym sa...

Hoppet är det sista som överger oss :-)! Tänker på dig och hoppas att allt går bra diag.
KRam maria

Lisa sa...

Hej vännen, jag tänker pa dig. Vilken pärs. Att ni ska behöva ga igenom det här. Haller tummarna för ett mirakel och att vi snart hör av dig igen här pa bloggen.

Stor kram Lisa

Miss S sa...

Men jisses, vilken resa! Hoppas verkligen allt går bra i storstan, och att vi snart ser dig här igen, med glada besked så klart! Hoppas hoppas!
Varm kram

Lisa sa...

Tänker pa er.

Kram Lisa

Skicka en kommentar