Sidor

17 november 2009

Surprise! :-)


Idag var den 1:a kontrollen hur äggfabriken fungerar där inne. Allt verkar gå precis som det ska och har redan tagit sig rätt ordentligt jämfört med föregående försök. Skönt! Nästa kontroll på fredag och då kommer de även bestämma dag för plockandet nästa vecka.

Hörde med dem angående vaccinering mot glada grisen som vi också hade tid till idag. De lämnade givetvis helt och hållet beslutet i mina händer, men i mitt fall rekommenderade de att vänta tills denna processen var klar då jag var mitt uppe i ett försök. Det kan ev finnas risk att vaccinet och dess biverkningar kan påverka mina möjligheter att bli gravid just nu nämligen. Så då tar jag risken/chansen och vänta så får vi hoppas att jag inte blir sjuk innan dess. Sambon fick klara direktiv att ta sprutan. Ansåg de var väldigt vettigt då det även blir ett visst skydd för mig samt att det inte skall påverka något för hans del i denna process.

Och slutligen till det bästa, roligaste, underbaraste grejen idag! Jag har fått en överraskning!
Hade fått en hint på mail tidigare att en surprise väntade på mig på kliniken i en bok om Malmö på sidan 97. Det första jag gjorde var att försöka hitta den här boken. 3:e gången gillt även här! Efter att ha läst om Malmös arkitektur 385 sidor och 270 sidor om företag i Malmö så var jag närma att ge upp... Men då bara uppenbarade den sig längst ner i högen, en bok som kort och gott hette Malmö. Hmm, ögonen är det första du blir blind på... ;-)
Nästan längst bak på sidan 97 satt ett fint rött pappershjärta med några riktigt söta, peppande ord! Blev så glad och allt vidare gick som en dans och visade stolt upp det för min kollega när jag kom tillbaka på jobb!
Vilka underbara vänner man har fått här i bloggvärlden, helt fantastiskt!
Fast hon har det kämpigt med vår gemensamma klinik nu när de skött sig väldigt dåligt är jag ändå tacksam att vi ändå haft den gemensamt och kunnat utbyta erfarenheter, änsålänge dock tyvärr mest på ont men ändå.

Stort tack Joanna för din fina hälsning i verkligheten, du är guld värd! <3

5 kommentarer:

Timea sa...

Grattis för den välfungerande äggfabriken! ;-)

Det var precis idag för mig också när jag pratade med kliniken om svininfluensa vaccinet och fick samma råd. Det enda man kan göra att se till att sambon, mannen tar vaccinet och sedan vara försiktig utanför hemmet.

Tonci

Joanna sa...

=) Hihi. Vad roligt att den var kvar!
Vem vet, jag kanske lämnar något nytt i nån annan bok i nästa vecka ;) ;)

Vad skönt att det gick så bra på vul:et. Hoppas äggproduktionen håller i sig och att det blir en stor och fin skörd när det är dags för ÄP i nästa vecka.

Jag lever genom dig nu tjejen och hoppas till tusen att det här ska gå vägen!
Massor med kramar!!!

Miss S sa...

Vad roligt att det tar sig i produktionen! :-)Håll tummarna för mig imorgon! :-)
Ang vaccinationen, så är det precis så jag också resonerat. Förutom att jag blev lite orolig för att mannen får feber av vaccinationen och det påverkar spermieproduktionen. Han har blivit kallad till imorgon. Men förmodligen blir det att han tar vaccinet.

Jenny sa...

Äntligen har jag hunnit läsa ikapp din blogg nu. Va härligt att du är på gång med nästa försök!

Jag blev väldigt rörd över ditt inlägg där du skrev om att du berättat för din familj.

Åh vad jag hoppas allt ska gå vägen nu!

Många kramar!

Åsa sa...

Tonci: Tack, va skönt att ni cokså kommer igång nu!

Miss S: Jo, nu håller vi verkligen tummarna att allt ser bra ut imorgon. Stort lycka till!

Joanna: Haha. jo det var kul att den var kvar annars hade jag blivit upprörd! :-)Men vi får väl se om jag överraskar dig först, har ju min nästa kontroll på fredag! :-)

Jenny: Tack för dina fina ord och va härligt att även fått se lilla stjärnan på film nu också! Så underbar han är!

Skicka en kommentar