Sidor

20 november 2009

Sista helgen med gänget


Så var det äntligen sista helgen med mina två vänner gonal-f och orgalutran. De kommer få umgås med mig tom söndag sedan på måndag är de dumpade för då är det dags för ovitrelle att få komma in i mitt liv igen!

Har varit i Malmö för andra och sista kontrollen idag och det såg väl helt ok ut tyckte doktorn. Det tar sig, kan kanske bli 10 st till äggplock sa hon. 10 ägg... så få med så hög dosering tänkte jag... Men får hoppas att det då är toppägg som kommer ut så spelar det mindre roll.

Funderade på en sak om någon kanske har ett bra svar. Visst alla är vi olika och har olika förutsättningar så mycket har jag listat ut, men vad är det som gör att vissa måste ha väldigt låg dosering på dessa sprutor och vissa som i mitt fall har rätt så hög? Är det någon speciell förutsättning som gör att man är mer mottaglig?

Iallafall, dags igen för äggplock på onsdag den 25/11-2009, och snart bara en månad till julafton. Vart tar tiden vägen??

3 kommentarer:

Miss S sa...

Då får jag väl kalla dig för "sambon"! ;-)
Jag tror att jag fick så pass låg dos (100IE) för att jag har bra ägglossning av mig själv. Men det är bara en teori. Trevlig fredagkväll! Kram

Åsa sa...

Ok, intressant. Men min ägglossning har iofs också fungerat som den ska, så den är inte problemet i vårt fall, utan endometriosen som täpper till och skapar lite dålig miljö för de små liven.
Förresten kan du diska och städa ikväll, jag orkar inte? :-):-)
Trevlig helg. Kram, kram

Jenny sa...

De som tar lägre dos kan ha risk för överstimulering om de tar högre. Jag fick ta maxdos då jag är otroligt svårtsimulerad. Mina ägg vägrar lämna äggblåsan vid ägglossning nämligen. Ändå fick jag bara ut tre respektive fyra ägg på mina två IVF-försök.

Kram!

Skicka en kommentar